Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,9 %1 626 00063 %
Yle TV29,5 %8,7 %1 592 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,5 %1 140 00044 %
Yle yhteensä42,6 %39,1 %1 940 00075 %
MTV312,8 %16,1 %1 708 00066 %
Sub4,5 %5,3 %1 331 00051 %
AVA1,2 %1,4 %691 00027 %
C More Total4,0 %6,0 %477 00018 %
MTV yhteensä22,5 %28,7 %1 955 00075 %
Nelonen7,1 %7,1 %1 591 00061 %
Jim3,0 %3,1 %1 007 00039 %
Liv1,4 %1,5 %814 00031 %
Hero1,6 %2,3 %708 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,0 %1 784 00069 %
TV53,4 %2,9 %1 155 00045 %
Kutonen3,3 %3,4 %974 00038 %
Frii1,5 %1,4 %661 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,7 %0,7 %610 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,3 %1 463 00056 %
STAR Channel2,9 %2,5 %846 00033 %
National Geographic Channel3,9 %2,3 %811 00031 %
Disney Finland6,8 %4,8 %1 130 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %100 0004 %
AlfaTV0,6 %1,1 %464 00018 %
Muut3,8 %2,8 %579 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 207 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.