Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %9,9 %685 00050 %
Yle TV212,0 %9,8 %761 00055 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,1 %404 00029 %
Yle yhteensä24,0 %21,8 %956 00069 %
MTV314,9 %18,6 %865 00063 %
Sub6,0 %6,3 %620 00045 %
AVA2,7 %2,9 %371 00027 %
C More Total2,9 %4,1 %176 00013 %
MTV yhteensä26,4 %31,9 %1 052 00076 %
Nelonen11,0 %11,2 %790 00057 %
Jim5,6 %6,3 %503 00036 %
Liv3,7 %3,3 %437 00032 %
Hero1,5 %1,9 %307 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %22,7 %951 00069 %
TV54,5 %4,5 %565 00041 %
Kutonen4,0 %3,7 %404 00029 %
Frii2,3 %2,3 %258 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC2,4 %2,4 %338 00024 %
Warner Bros. Discovery14,1 %13,3 %753 00054 %
STAR Channel4,3 %3,5 %384 00028 %
National Geographic Channel4,3 %2,5 %326 00024 %
Disney Finland8,6 %6,1 %539 00039 %
Music TV0,6 %0,5 %84 0006 %
AlfaTV0,2 %0,4 %87 0006 %
Muut4,4 %3,4 %251 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 177 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.