Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 158 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %27,4 %1 668 00067 %
Yle TV27,7 %6,5 %1 416 00057 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,7 %1 051 00042 %
Yle yhteensä43,3 %37,7 %1 903 00076 %
MTV317,8 %22,7 %1 745 00070 %
Sub2,9 %3,0 %1 102 00044 %
AVA3,0 %2,8 %852 00034 %
C More Total1,3 %1,9 %235 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,4 %1 931 00077 %
Nelonen6,2 %7,1 %1 462 00059 %
Jim2,5 %2,5 %928 00037 %
Liv3,6 %3,3 %984 00039 %
Hero1,3 %1,7 %628 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %14,6 %1 695 00068 %
TV53,0 %2,5 %1 016 00041 %
Kutonen1,6 %1,9 %653 00026 %
Frii3,0 %3,2 %673 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %43 0002 %
TLC2,2 %2,3 %707 00028 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,1 %1 396 00056 %
STAR Channel2,4 %2,4 %746 00030 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %585 00023 %
Disney Finland4,4 %3,8 %978 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %80 0003 %
AlfaTV0,9 %1,6 %425 00017 %
Muut2,3 %1,6 %440 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 158 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.