Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %27,4 %1 641 00066 %
Yle TV29,7 %8,5 %1 391 00056 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,4 %992 00040 %
Yle yhteensä45,0 %39,2 %1 832 00074 %
MTV318,2 %24,1 %1 657 00066 %
Sub3,3 %3,7 %1 054 00042 %
AVA3,4 %3,5 %824 00033 %
C More Total0,6 %0,4 %158 0006 %
MTV yhteensä25,5 %31,8 %1 859 00075 %
Nelonen4,8 %5,3 %1 325 00053 %
Jim2,6 %2,7 %856 00034 %
Liv3,6 %3,6 %995 00040 %
Hero1,2 %1,5 %606 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,2 %1 615 00065 %
TV52,4 %2,1 %968 00039 %
Kutonen1,2 %1,3 %648 00026 %
Frii3,2 %3,3 %645 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %30 0001 %
TLC2,6 %2,7 %661 00027 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,5 %1 338 00054 %
STAR Channel2,3 %1,9 %701 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %580 00023 %
Disney Finland4,0 %3,3 %967 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %96 0004 %
AlfaTV0,5 %0,7 %382 00015 %
Muut3,0 %2,1 %484 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 125 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.