Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 127 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,2 %3 181 00065 %
Yle TV213,3 %12,9 %2 902 00059 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,2 %1 975 00040 %
Yle yhteensä47,0 %42,3 %3 614 00074 %
MTV315,3 %20,3 %3 237 00066 %
Sub3,9 %4,6 %2 203 00045 %
AVA2,3 %2,6 %1 493 00030 %
C More Total1,0 %1,1 %429 0009 %
MTV yhteensä22,5 %28,5 %3 617 00074 %
Nelonen5,1 %5,6 %2 684 00055 %
Jim2,8 %3,0 %1 785 00036 %
Liv2,6 %2,9 %1 809 00037 %
Hero1,4 %1,7 %1 328 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,2 %3 192 00065 %
TV52,5 %2,2 %2 003 00041 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 555 00032 %
Frii2,3 %2,4 %1 277 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %100 0002 %
TLC1,6 %1,8 %1 207 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %2 691 00055 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 473 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 326 00027 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 039 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %201 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %829 00017 %
Muut3,5 %2,3 %1 062 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 127 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.