Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,5 %1 205 00085 %
Yle TV212,7 %12,3 %1 013 00071 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,6 %823 00058 %
Yle yhteensä45,3 %42,4 %1 262 00089 %
MTV313,1 %17,0 %1 168 00082 %
Sub4,7 %5,6 %818 00058 %
AVA2,4 %2,9 %572 00040 %
C More Total1,0 %1,1 %158 00011 %
MTV yhteensä21,2 %26,6 %1 208 00085 %
Nelonen5,8 %6,6 %995 00070 %
Jim3,0 %3,1 %660 00047 %
Liv2,7 %2,9 %682 00048 %
Hero1,7 %2,1 %590 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,7 %1 092 00077 %
TV53,0 %2,2 %790 00056 %
Kutonen2,5 %2,5 %679 00048 %
Frii2,8 %2,8 %538 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0004 %
TLC1,4 %1,5 %450 00032 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,4 %999 00070 %
STAR Channel2,5 %1,8 %557 00039 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %543 00038 %
Disney Finland6,1 %4,4 %757 00053 %
Music TV0,3 %0,1 %51 0004 %
AlfaTV0,3 %0,4 %299 00021 %
Muut3,5 %2,1 %326 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 327 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.