Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,1 %1 145 00081 %
Yle TV211,1 %11,2 %966 00068 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,8 %853 00060 %
Yle yhteensä44,0 %41,1 %1 214 00086 %
MTV312,3 %16,7 %1 114 00079 %
Sub5,2 %6,4 %795 00056 %
AVA2,5 %3,4 %558 00039 %
C More Total2,9 %1,4 %202 00014 %
MTV yhteensä22,9 %28,0 %1 197 00084 %
Nelonen5,2 %5,6 %922 00065 %
Jim2,9 %3,2 %636 00045 %
Liv2,5 %2,3 %634 00045 %
Hero1,9 %2,5 %526 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,7 %1 071 00075 %
TV52,8 %2,4 %700 00049 %
Kutonen2,7 %2,6 %594 00042 %
Frii2,1 %2,0 %506 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0003 %
TLC1,6 %1,9 %467 00033 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,3 %927 00065 %
STAR Channel3,0 %2,5 %545 00038 %
National Geographic Channel4,1 %2,4 %518 00037 %
Disney Finland7,1 %4,9 %695 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %53 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %280 00020 %
Muut3,2 %2,3 %270 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 283 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.