Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,3 %3 142 00060 %
Yle TV212,7 %12,1 %2 936 00056 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,2 %2 151 00041 %
Yle yhteensä45,9 %41,6 %3 691 00070 %
MTV314,4 %20,2 %3 280 00062 %
Sub4,3 %5,2 %2 276 00043 %
AVA2,3 %2,7 %1 500 00028 %
C More Total2,9 %1,4 %595 00011 %
MTV yhteensä23,9 %29,5 %3 702 00070 %
Nelonen5,0 %5,3 %2 653 00050 %
Jim2,9 %3,2 %1 766 00034 %
Liv2,4 %2,3 %1 716 00033 %
Hero1,5 %2,0 %1 297 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %12,8 %3 182 00060 %
TV52,4 %2,3 %1 778 00034 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 532 00029 %
Frii1,8 %1,9 %1 192 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %104 0002 %
TLC1,5 %1,8 %1 261 00024 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,3 %2 679 00051 %
STAR Channel2,8 %2,1 %1 515 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %1 325 00025 %
Disney Finland6,1 %4,3 %2 006 00038 %
Music TV0,3 %0,1 %191 0004 %
AlfaTV0,7 %1,3 %828 00016 %
Muut3,1 %2,1 %982 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 273 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.