Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %25,9 %3 271 00062 %
Yle TV213,6 %12,9 %3 079 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,3 %2 056 00039 %
Yle yhteensä46,8 %42,1 %3 830 00073 %
MTV315,2 %20,4 %3 411 00065 %
Sub4,0 %4,6 %2 310 00044 %
AVA2,3 %2,6 %1 505 00029 %
C More Total1,1 %1,1 %474 0009 %
MTV yhteensä22,6 %28,6 %3 833 00073 %
Nelonen5,3 %5,7 %2 846 00054 %
Jim2,8 %2,9 %1 822 00035 %
Liv2,6 %2,9 %1 848 00035 %
Hero1,4 %1,7 %1 342 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,3 %3 360 00064 %
TV52,5 %2,2 %2 036 00039 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 582 00030 %
Frii2,2 %2,4 %1 304 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %106 0002 %
TLC1,6 %1,8 %1 220 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %2 762 00052 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 513 00029 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 358 00026 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 098 00040 %
Music TV0,3 %0,2 %210 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %835 00016 %
Muut3,6 %2,3 %1 140 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 423 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.