Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %33,8 %1 088 00093 %
Yle TV212,6 %12,9 %936 00080 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,8 %761 00065 %
Yle yhteensä56,6 %50,5 %1 099 00094 %
MTV317,7 %24,1 %1 039 00089 %
Sub2,0 %2,0 %626 00053 %
AVA1,9 %1,8 %501 00043 %
C More Total1,0 %1,2 %127 00011 %
MTV yhteensä22,5 %29,1 %1 058 00090 %
Nelonen2,7 %3,0 %782 00067 %
Jim1,7 %1,4 %542 00046 %
Liv1,8 %2,0 %622 00053 %
Hero0,9 %1,3 %398 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,1 %7,7 %912 00078 %
TV51,8 %1,6 %627 00054 %
Kutonen1,3 %1,7 %455 00039 %
Frii1,9 %2,1 %430 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %21 0002 %
TLC1,4 %1,7 %381 00033 %
Warner Bros. Discovery6,6 %7,2 %757 00065 %
STAR Channel1,4 %1,1 %393 00034 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %408 00035 %
Disney Finland3,5 %2,4 %557 00048 %
Music TV0,3 %0,0 %21 0002 %
AlfaTV0,7 %1,2 %410 00035 %
Muut2,7 %1,9 %345 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 123 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.