Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %27,0 %1 678 00063 %
Yle TV210,1 %8,6 %1 470 00055 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,4 %1 032 00039 %
Yle yhteensä44,8 %39,1 %1 930 00072 %
MTV318,1 %24,1 %1 746 00065 %
Sub3,3 %3,8 %1 103 00041 %
AVA3,3 %3,5 %833 00031 %
C More Total0,6 %0,4 %176 0007 %
MTV yhteensä25,4 %31,8 %1 961 00073 %
Nelonen4,9 %5,4 %1 411 00053 %
Jim2,6 %2,7 %875 00033 %
Liv3,6 %3,6 %1 017 00038 %
Hero1,2 %1,5 %612 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,2 %1 705 00064 %
TV52,4 %2,1 %981 00037 %
Kutonen1,2 %1,4 %666 00025 %
Frii3,1 %3,3 %657 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0001 %
TLC2,5 %2,6 %670 00025 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,6 %1 377 00052 %
STAR Channel2,3 %1,9 %716 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %598 00022 %
Disney Finland4,0 %3,4 %998 00037 %
Music TV0,2 %0,1 %96 0004 %
AlfaTV0,5 %0,7 %385 00014 %
Muut3,2 %2,2 %512 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.