Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 002 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,0 %1 540 00064 %
Yle TV216,7 %17,4 %1 512 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %3,1 %983 00041 %
Yle yhteensä49,0 %45,5 %1 782 00074 %
MTV312,4 %16,4 %1 580 00066 %
Sub4,5 %5,4 %1 149 00048 %
AVA1,3 %1,6 %669 00028 %
C More Total1,4 %1,7 %272 00011 %
MTV yhteensä19,7 %25,1 %1 758 00073 %
Nelonen5,4 %6,0 %1 359 00056 %
Jim3,0 %3,2 %929 00039 %
Liv1,6 %2,1 %813 00034 %
Hero1,5 %1,9 %721 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,3 %1 576 00066 %
TV52,6 %2,3 %1 034 00043 %
Kutonen2,9 %3,0 %907 00038 %
Frii1,4 %1,4 %633 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,7 %0,9 %546 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,1 %1 353 00056 %
STAR Channel2,6 %2,1 %772 00032 %
National Geographic Channel4,0 %2,5 %746 00031 %
Disney Finland6,6 %4,6 %1 072 00045 %
Music TV0,5 %0,2 %105 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %447 00019 %
Muut3,9 %2,5 %578 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 002 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.