Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 060 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %27,2 %1 571 00065 %
Yle TV29,1 %8,7 %1 495 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,5 %1 120 00047 %
Yle yhteensä42,8 %39,4 %1 832 00076 %
MTV312,8 %16,0 %1 623 00067 %
Sub4,5 %5,3 %1 266 00053 %
AVA1,2 %1,4 %685 00028 %
C More Total3,9 %5,9 %438 00018 %
MTV yhteensä22,4 %28,6 %1 847 00077 %
Nelonen6,9 %6,9 %1 511 00063 %
Jim3,1 %3,1 %983 00041 %
Liv1,4 %1,5 %787 00033 %
Hero1,7 %2,3 %705 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %13,9 %1 684 00070 %
TV53,4 %2,9 %1 131 00047 %
Kutonen3,4 %3,4 %947 00039 %
Frii1,6 %1,4 %658 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %67 0003 %
TLC0,7 %0,7 %604 00025 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,4 %1 419 00059 %
STAR Channel2,9 %2,5 %819 00034 %
National Geographic Channel4,0 %2,3 %785 00033 %
Disney Finland6,9 %4,8 %1 089 00045 %
Music TV0,5 %0,2 %100 0004 %
AlfaTV0,6 %1,1 %464 00019 %
Muut3,5 %2,6 %535 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 060 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.