Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 315 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %27,1 %1 171 00082 %
Yle TV27,6 %7,1 %987 00069 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,9 %864 00061 %
Yle yhteensä40,3 %38,1 %1 236 00087 %
MTV313,6 %16,4 %1 199 00084 %
Sub3,9 %4,3 %878 00062 %
AVA2,3 %2,4 %592 00042 %
C More Total2,5 %3,6 %222 00016 %
MTV yhteensä22,3 %26,7 %1 256 00088 %
Nelonen7,0 %7,2 %1 054 00074 %
Jim2,8 %2,8 %712 00050 %
Liv2,7 %2,8 %704 00049 %
Hero2,2 %3,0 %566 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %15,7 %1 151 00081 %
TV54,1 %3,4 %831 00058 %
Kutonen3,3 %3,5 %666 00047 %
Frii2,7 %2,6 %603 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0003 %
TLC1,2 %1,3 %528 00037 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,4 %1 046 00073 %
STAR Channel3,2 %2,9 %598 00042 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %563 00040 %
Disney Finland6,6 %5,1 %781 00055 %
Music TV0,2 %0,1 %65 0005 %
AlfaTV0,4 %0,8 %333 00023 %
Muut3,1 %2,1 %310 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 315 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.