Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,0 %1 477 00061 %
Yle TV214,5 %15,8 %1 418 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,8 %1 057 00044 %
Yle yhteensä46,4 %44,6 %1 683 00070 %
MTV312,2 %17,0 %1 522 00063 %
Sub5,0 %6,2 %1 160 00048 %
AVA1,6 %2,0 %670 00028 %
C More Total3,9 %2,0 %331 00014 %
MTV yhteensä22,7 %27,1 %1 736 00072 %
Nelonen4,8 %5,2 %1 259 00052 %
Jim3,1 %3,4 %885 00037 %
Liv1,3 %1,5 %754 00031 %
Hero1,5 %2,1 %674 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,2 %1 470 00061 %
TV52,4 %2,2 %901 00037 %
Kutonen3,1 %2,9 %870 00036 %
Frii1,2 %1,1 %603 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0003 %
TLC0,8 %1,0 %585 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,6 %1 243 00052 %
STAR Channel3,1 %2,3 %800 00033 %
National Geographic Channel4,7 %2,8 %759 00032 %
Disney Finland7,8 %5,1 %1 049 00044 %
Music TV0,4 %0,1 %103 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %439 00018 %
Muut3,2 %2,1 %487 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 924 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.