Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %25,7 %1 726 00065 %
Yle TV29,1 %8,0 %1 548 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,3 %1 053 00039 %
Yle yhteensä43,6 %37,0 %1 997 00075 %
MTV316,6 %21,9 %1 720 00064 %
Sub3,8 %4,1 %1 168 00044 %
AVA2,8 %3,0 %833 00031 %
C More Total1,5 %0,6 %253 0009 %
MTV yhteensä24,7 %29,6 %1 955 00073 %
Nelonen5,9 %7,0 %1 438 00054 %
Jim2,9 %3,2 %944 00035 %
Liv3,4 %3,6 %1 027 00038 %
Hero1,5 %1,8 %624 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,6 %1 747 00065 %
TV52,4 %2,7 %975 00036 %
Kutonen1,3 %1,5 %677 00025 %
Frii2,4 %2,7 %599 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC3,0 %3,1 %719 00027 %
Warner Bros. Discovery9,6 %10,3 %1 432 00054 %
STAR Channel2,5 %2,1 %660 00025 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %582 00022 %
Disney Finland4,3 %3,4 %923 00035 %
Music TV0,3 %0,3 %91 0003 %
AlfaTV0,8 %1,3 %515 00019 %
Muut3,0 %2,5 %527 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 277 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.