Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %24,7 %1 726 00065 %
Yle TV210,4 %10,8 %1 583 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,6 %1 093 00041 %
Yle yhteensä44,8 %39,1 %2 000 00075 %
MTV316,0 %21,4 %1 718 00064 %
Sub3,9 %4,2 %1 184 00044 %
AVA2,9 %3,0 %820 00031 %
C More Total0,5 %0,4 %145 0005 %
MTV yhteensä23,3 %29,0 %1 961 00073 %
Nelonen6,1 %6,6 %1 463 00055 %
Jim3,1 %2,8 %915 00034 %
Liv3,4 %3,2 %1 017 00038 %
Hero1,7 %2,0 %742 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %14,5 %1 743 00065 %
TV52,8 %2,7 %1 050 00039 %
Kutonen1,5 %1,5 %675 00025 %
Frii2,4 %2,8 %643 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,9 %2,8 %727 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,0 %1 475 00055 %
STAR Channel2,3 %2,0 %785 00029 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %573 00021 %
Disney Finland4,1 %3,2 %1 002 00038 %
Music TV0,3 %0,2 %106 0004 %
AlfaTV1,2 %2,2 %501 00019 %
Muut2,3 %1,8 %525 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 275 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.