Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 007 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,6 %1 555 00065 %
Yle TV214,5 %17,0 %1 573 00065 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,3 %1 046 00043 %
Yle yhteensä45,6 %43,9 %1 796 00075 %
MTV312,4 %16,1 %1 552 00065 %
Sub4,9 %5,3 %1 292 00054 %
AVA1,6 %1,8 %706 00029 %
C More Total1,4 %1,4 %245 00010 %
MTV yhteensä20,3 %24,7 %1 751 00073 %
Nelonen6,5 %7,3 %1 367 00057 %
Jim3,5 %3,2 %1 040 00043 %
Liv1,6 %2,1 %840 00035 %
Hero2,0 %2,5 %818 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,0 %1 604 00067 %
TV52,9 %2,7 %1 041 00043 %
Kutonen3,3 %3,1 %928 00039 %
Frii1,4 %1,4 %629 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %62 0003 %
TLC0,8 %0,7 %553 00023 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %1 358 00056 %
STAR Channel2,9 %2,2 %879 00037 %
National Geographic Channel3,8 %2,0 %764 00032 %
Disney Finland6,7 %4,2 %1 099 00046 %
Music TV0,5 %0,2 %133 0006 %
AlfaTV0,9 %1,6 %554 00023 %
Muut3,1 %2,1 %539 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 007 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.