Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,8 %31,6 %1 102 00094 %
Yle TV210,6 %12,9 %966 00083 %
Yle Teema&Fem3,4 %4,2 %812 00069 %
Yle yhteensä54,8 %48,7 %1 113 00095 %
MTV316,7 %22,9 %1 014 00087 %
Sub2,3 %2,3 %729 00062 %
AVA1,8 %1,6 %508 00043 %
C More Total1,0 %1,2 %123 00011 %
MTV yhteensä21,8 %28,0 %1 035 00088 %
Nelonen3,4 %3,6 %801 00068 %
Jim2,3 %1,7 %561 00048 %
Liv2,3 %2,4 %646 00055 %
Hero1,0 %1,4 %418 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,1 %910 00078 %
TV51,7 %1,8 %622 00053 %
Kutonen1,2 %1,2 %446 00038 %
Frii1,5 %1,9 %422 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC1,7 %1,6 %406 00035 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,6 %785 00067 %
STAR Channel1,5 %0,9 %468 00040 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %395 00034 %
Disney Finland3,4 %2,1 %594 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %22 0002 %
AlfaTV2,0 %3,6 %538 00046 %
Muut2,4 %1,9 %343 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.