Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,0 %674 00049 %
Yle TV216,9 %16,1 %769 00056 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,4 %330 00024 %
Yle yhteensä29,7 %27,5 %951 00069 %
MTV311,8 %14,1 %787 00057 %
Sub8,0 %8,7 %622 00045 %
AVA2,8 %3,1 %333 00024 %
C More Total0,9 %0,9 %87 0006 %
MTV yhteensä23,5 %26,8 %989 00072 %
Nelonen10,4 %11,1 %735 00053 %
Jim5,5 %6,4 %538 00039 %
Liv2,7 %3,2 %425 00031 %
Hero2,7 %3,1 %381 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %23,8 %924 00067 %
TV54,4 %3,8 %507 00037 %
Kutonen3,7 %3,1 %373 00027 %
Frii2,5 %2,3 %285 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,1 %29 0002 %
TLC1,7 %1,9 %296 00021 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,5 %757 00055 %
STAR Channel5,2 %4,9 %447 00032 %
National Geographic Channel3,7 %2,0 %331 00024 %
Disney Finland9,0 %6,9 %560 00040 %
Music TV1,0 %1,0 %99 0007 %
AlfaTV0,3 %0,6 %165 00012 %
Muut2,3 %2,0 %260 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 184 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.