Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %24,5 %1 670 00063 %
Yle TV25,3 %3,8 %1 487 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %4,0 %1 087 00041 %
Yle yhteensä40,3 %32,3 %1 940 00073 %
MTV315,6 %20,5 %1 700 00064 %
Sub3,7 %3,7 %1 132 00042 %
AVA3,0 %3,4 %812 00030 %
C More Total1,4 %0,6 %226 0008 %
MTV yhteensä23,7 %28,2 %1 890 00071 %
Nelonen5,8 %6,8 %1 449 00054 %
Jim2,3 %2,5 %935 00035 %
Liv3,3 %2,9 %959 00036 %
Hero1,4 %1,6 %657 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %13,7 %1 707 00064 %
TV53,8 %3,8 %1 095 00041 %
Kutonen1,2 %1,3 %690 00026 %
Frii2,5 %2,6 %659 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %46 0002 %
TLC2,6 %2,8 %706 00026 %
Warner Bros. Discovery10,6 %11,0 %1 434 00054 %
STAR Channel3,1 %2,6 %775 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %594 00022 %
Disney Finland5,2 %3,9 %1 037 00039 %
Music TV0,2 %0,1 %112 0004 %
AlfaTV4,6 %8,5 %755 00028 %
Muut2,6 %2,3 %542 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 221 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.