Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %26,0 %1 632 00061 %
Yle TV27,6 %6,9 %1 463 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %4,0 %1 074 00040 %
Yle yhteensä43,6 %36,9 %1 847 00069 %
MTV317,3 %23,2 %1 643 00062 %
Sub3,8 %3,9 %1 076 00040 %
AVA2,9 %3,4 %840 00031 %
C More Total0,5 %0,2 %154 0006 %
MTV yhteensä24,5 %30,7 %1 865 00070 %
Nelonen5,7 %6,8 %1 372 00051 %
Jim2,6 %2,9 %904 00034 %
Liv4,0 %3,8 %982 00037 %
Hero1,5 %1,9 %604 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,4 %1 684 00063 %
TV52,1 %1,9 %926 00035 %
Kutonen1,4 %1,5 %648 00024 %
Frii2,7 %3,0 %556 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC2,6 %2,8 %636 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,3 %1 328 00050 %
STAR Channel2,9 %2,4 %714 00027 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %595 00022 %
Disney Finland4,9 %3,7 %994 00037 %
Music TV0,1 %0,1 %92 0003 %
AlfaTV0,8 %1,4 %460 00017 %
Muut3,2 %2,6 %484 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 140 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.