Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,3 %1 486 00057 %
Yle TV29,0 %9,8 %1 473 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,9 %1 065 00041 %
Yle yhteensä42,5 %39,1 %1 787 00069 %
MTV312,9 %17,2 %1 528 00059 %
Sub4,6 %4,9 %1 180 00045 %
AVA1,5 %2,0 %693 00027 %
C More Total1,4 %1,1 %239 0009 %
MTV yhteensä20,4 %25,2 %1 757 00068 %
Nelonen7,5 %9,4 %1 390 00054 %
Jim3,1 %3,2 %986 00038 %
Liv2,0 %2,4 %896 00035 %
Hero1,7 %2,3 %718 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,3 %1 615 00062 %
TV52,8 %2,6 %1 047 00040 %
Kutonen3,2 %3,3 %899 00035 %
Frii1,7 %1,5 %552 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %58 0002 %
TLC0,9 %1,0 %489 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,1 %1 352 00052 %
STAR Channel3,4 %3,0 %823 00032 %
National Geographic Channel4,1 %2,4 %755 00029 %
Disney Finland7,5 %5,4 %1 064 00041 %
Music TV0,4 %0,1 %122 0005 %
AlfaTV0,6 %1,1 %476 00018 %
Muut4,1 %2,7 %600 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.