Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,8 %32,8 %1 095 00094 %
Yle TV27,7 %8,3 %944 00081 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,4 %814 00070 %
Yle yhteensä53,1 %45,5 %1 107 00095 %
MTV318,9 %25,8 %1 043 00089 %
Sub2,1 %2,0 %625 00053 %
AVA1,7 %1,7 %491 00042 %
C More Total1,0 %0,9 %114 00010 %
MTV yhteensä23,7 %30,4 %1 059 00091 %
Nelonen4,5 %5,7 %812 00069 %
Jim1,9 %1,9 %555 00047 %
Liv1,9 %2,2 %574 00049 %
Hero0,8 %1,2 %383 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,9 %919 00079 %
TV51,2 %1,0 %570 00049 %
Kutonen1,0 %1,2 %421 00036 %
Frii1,9 %2,2 %381 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0002 %
TLC1,5 %1,7 %365 00031 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,2 %718 00061 %
STAR Channel1,6 %1,0 %430 00037 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %425 00036 %
Disney Finland3,8 %2,5 %590 00050 %
Music TV0,3 %0,0 %31 0003 %
AlfaTV1,1 %2,0 %476 00041 %
Muut2,7 %2,5 %315 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 119 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.