Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,9 %33,8 %1 077 00092 %
Yle TV28,0 %9,1 %914 00078 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,1 %735 00063 %
Yle yhteensä54,7 %47,0 %1 083 00092 %
MTV317,4 %25,4 %1 029 00088 %
Sub1,7 %1,5 %598 00051 %
AVA1,7 %1,6 %449 00038 %
C More Total2,5 %1,3 %179 00015 %
MTV yhteensä23,3 %29,8 %1 049 00089 %
Nelonen4,4 %5,6 %789 00067 %
Jim1,9 %1,9 %521 00044 %
Liv1,5 %1,7 %551 00047 %
Hero0,7 %1,2 %378 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,3 %890 00076 %
TV51,3 %1,5 %514 00044 %
Kutonen1,1 %1,1 %396 00034 %
Frii1,8 %2,1 %374 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC1,5 %1,7 %378 00032 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,8 %708 00060 %
STAR Channel1,5 %0,9 %353 00030 %
National Geographic Channel1,7 %0,8 %362 00031 %
Disney Finland3,2 %1,7 %504 00043 %
Music TV0,4 %0,0 %38 0003 %
AlfaTV0,9 %1,7 %436 00037 %
Muut2,5 %2,7 %322 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 110 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.