Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 897 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,5 %1 462 00061 %
Yle TV28,9 %10,4 %1 376 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,2 %919 00038 %
Yle yhteensä42,2 %40,0 %1 660 00069 %
MTV312,7 %17,7 %1 399 00058 %
Sub4,3 %4,5 %1 039 00043 %
AVA1,2 %1,3 %572 00024 %
C More Total3,9 %1,9 %333 00014 %
MTV yhteensä22,1 %25,3 %1 609 00067 %
Nelonen8,1 %9,9 %1 302 00054 %
Jim3,2 %3,1 %906 00038 %
Liv1,5 %2,0 %765 00032 %
Hero1,3 %1,9 %629 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,8 %1 493 00062 %
TV52,8 %3,2 %981 00041 %
Kutonen3,1 %3,0 %813 00034 %
Frii1,4 %1,3 %549 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %63 0003 %
TLC0,8 %0,8 %471 00020 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 291 00054 %
STAR Channel3,1 %2,1 %671 00028 %
National Geographic Channel3,8 %2,1 %707 00029 %
Disney Finland6,9 %4,2 %956 00040 %
Music TV0,5 %0,1 %121 0005 %
AlfaTV0,6 %1,2 %457 00019 %
Muut3,9 %3,0 %524 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 897 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.