Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,6 %1 116 00078 %
Yle TV27,3 %8,7 %940 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %739 00052 %
Yle yhteensä39,2 %37,3 %1 173 00082 %
MTV313,0 %17,7 %1 065 00075 %
Sub4,1 %4,0 %670 00047 %
AVA2,3 %2,7 %498 00035 %
C More Total2,8 %1,0 %204 00014 %
MTV yhteensä22,2 %25,5 %1 128 00079 %
Nelonen8,4 %9,4 %850 00060 %
Jim3,1 %2,9 %591 00042 %
Liv3,0 %3,4 %608 00043 %
Hero2,1 %2,8 %502 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %18,4 %993 00070 %
TV52,9 %2,9 %671 00047 %
Kutonen2,6 %2,6 %532 00037 %
Frii2,3 %2,1 %443 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %40 0003 %
TLC1,8 %1,9 %399 00028 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,7 %883 00062 %
STAR Channel3,1 %2,1 %463 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %461 00032 %
Disney Finland6,2 %4,1 %618 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %71 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %311 00022 %
Muut4,2 %3,0 %340 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.