Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %24,6 %1 121 00079 %
Yle TV27,2 %8,6 %967 00068 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,3 %831 00058 %
Yle yhteensä41,2 %37,5 %1 180 00083 %
MTV313,0 %17,0 %1 096 00077 %
Sub4,2 %4,3 %815 00057 %
AVA2,7 %3,5 %588 00041 %
C More Total0,7 %0,5 %129 0009 %
MTV yhteensä20,6 %25,3 %1 170 00082 %
Nelonen7,7 %9,3 %952 00067 %
Jim3,0 %3,2 %663 00047 %
Liv3,5 %3,8 %705 00050 %
Hero2,1 %2,4 %559 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,6 %1 067 00075 %
TV53,2 %2,8 %732 00051 %
Kutonen2,5 %2,9 %624 00044 %
Frii2,5 %2,3 %447 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,7 %1,9 %414 00029 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,5 %965 00068 %
STAR Channel3,4 %3,0 %530 00037 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %511 00036 %
Disney Finland6,6 %4,9 %703 00049 %
Music TV0,1 %0,1 %34 0002 %
AlfaTV0,4 %0,8 %314 00022 %
Muut4,0 %2,4 %308 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 256 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.