Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %25,4 %1 451 00060 %
Yle TV28,5 %9,9 %1 382 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %1 047 00044 %
Yle yhteensä42,6 %39,2 %1 690 00070 %
MTV313,1 %17,3 %1 473 00061 %
Sub4,4 %4,8 %1 131 00047 %
AVA1,6 %2,0 %686 00028 %
C More Total1,4 %1,2 %216 0009 %
MTV yhteensä20,5 %25,2 %1 672 00069 %
Nelonen7,5 %9,3 %1 333 00055 %
Jim3,2 %3,3 %968 00040 %
Liv2,0 %2,4 %867 00036 %
Hero1,7 %2,3 %712 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,2 %1 535 00064 %
TV52,8 %2,7 %1 015 00042 %
Kutonen3,2 %3,3 %885 00037 %
Frii1,7 %1,5 %546 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %58 0002 %
TLC0,9 %1,0 %478 00020 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,2 %1 311 00055 %
STAR Channel3,3 %2,9 %804 00033 %
National Geographic Channel4,2 %2,4 %742 00031 %
Disney Finland7,5 %5,3 %1 038 00043 %
Music TV0,4 %0,1 %119 0005 %
AlfaTV0,6 %1,1 %473 00020 %
Muut3,9 %2,6 %544 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 898 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.