Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 086 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %11,0 %634 00046 %
Yle TV29,2 %7,7 %671 00049 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,6 %390 00028 %
Yle yhteensä23,8 %21,3 %878 00063 %
MTV310,3 %12,7 %698 00050 %
Sub7,3 %9,1 %524 00038 %
AVA2,8 %3,7 %347 00025 %
C More Total1,0 %0,4 %107 0008 %
MTV yhteensä21,3 %25,9 %886 00064 %
Nelonen9,2 %11,2 %689 00050 %
Jim4,9 %5,2 %494 00036 %
Liv4,3 %4,3 %446 00032 %
Hero2,9 %3,9 %324 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %24,6 %879 00064 %
TV54,4 %4,8 %506 00037 %
Kutonen5,4 %4,6 %401 00029 %
Frii3,1 %2,7 %229 00017 %
The Discovery Channel1,1 %0,6 %34 0002 %
TLC2,5 %2,5 %264 00019 %
Warner Bros. Discovery17,2 %15,5 %704 00051 %
STAR Channel5,4 %5,4 %397 00029 %
National Geographic Channel5,4 %3,0 %310 00022 %
Disney Finland10,8 %8,4 %531 00038 %
Music TV0,6 %0,4 %110 0008 %
AlfaTV0,2 %0,4 %123 0009 %
Muut4,8 %3,4 %306 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 086 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.