Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 918 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %25,8 %3 021 00062 %
Yle TV27,8 %8,3 %2 762 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %4,0 %2 097 00043 %
Yle yhteensä43,0 %38,1 %3 442 00070 %
MTV315,3 %20,4 %3 048 00062 %
Sub4,1 %4,3 %2 161 00044 %
AVA2,3 %2,7 %1 511 00031 %
C More Total0,9 %0,7 %364 0007 %
MTV yhteensä22,5 %28,0 %3 444 00070 %
Nelonen6,5 %8,0 %2 644 00054 %
Jim2,9 %3,0 %1 832 00037 %
Liv3,0 %3,1 %1 827 00037 %
Hero1,6 %2,1 %1 312 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,2 %3 146 00064 %
TV52,5 %2,3 %1 905 00039 %
Kutonen2,3 %2,4 %1 525 00031 %
Frii2,3 %2,3 %1 099 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %91 0002 %
TLC1,7 %1,9 %1 099 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %2 587 00053 %
STAR Channel3,1 %2,6 %1 487 00030 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %1 327 00027 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 992 00041 %
Music TV0,3 %0,1 %201 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %927 00019 %
Muut3,5 %2,6 %1 010 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 918 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.