Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 919 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %26,7 %3 024 00062 %
Yle TV28,3 %8,8 %2 684 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,3 %1 808 00037 %
Yle yhteensä43,5 %38,8 %3 413 00070 %
MTV314,7 %20,5 %2 931 00060 %
Sub3,7 %3,7 %1 946 00040 %
AVA2,0 %2,3 %1 296 00026 %
C More Total2,8 %1,3 %578 00012 %
MTV yhteensä23,3 %27,8 %3 366 00069 %
Nelonen7,1 %8,3 %2 499 00051 %
Jim3,1 %3,2 %1 691 00035 %
Liv2,4 %2,8 %1 600 00033 %
Hero1,3 %1,8 %1 190 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,1 %2 974 00061 %
TV52,4 %2,5 %1 792 00037 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 380 00028 %
Frii1,9 %2,1 %1 086 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %103 0002 %
TLC1,8 %2,1 %1 089 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,5 %2 501 00051 %
STAR Channel3,0 %2,2 %1 293 00026 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 190 00024 %
Disney Finland5,8 %3,9 %1 791 00037 %
Music TV0,3 %0,1 %212 0004 %
AlfaTV0,6 %1,1 %866 00018 %
Muut3,3 %2,7 %983 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 919 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.