Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %25,7 %3 117 00059 %
Yle TV28,3 %8,3 %2 937 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %4,0 %2 139 00041 %
Yle yhteensä43,0 %37,9 %3 635 00069 %
MTV315,1 %20,3 %3 172 00060 %
Sub4,2 %4,4 %2 256 00043 %
AVA2,2 %2,7 %1 534 00029 %
C More Total0,9 %0,6 %393 0007 %
MTV yhteensä22,5 %28,0 %3 622 00069 %
Nelonen6,6 %8,0 %2 762 00052 %
Jim2,9 %3,0 %1 890 00036 %
Liv3,0 %3,1 %1 878 00036 %
Hero1,6 %2,1 %1 322 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,3 %3 299 00063 %
TV52,5 %2,3 %1 973 00037 %
Kutonen2,3 %2,4 %1 548 00029 %
Frii2,2 %2,3 %1 108 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %91 0002 %
TLC1,7 %1,9 %1 125 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %2 680 00051 %
STAR Channel3,1 %2,7 %1 537 00029 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %1 350 00026 %
Disney Finland6,2 %4,5 %2 058 00039 %
Music TV0,3 %0,1 %213 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %936 00018 %
Muut3,6 %2,7 %1 084 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 166 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.