Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 072 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %24,7 %3 188 00065 %
Yle TV25,0 %3,9 %2 754 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,7 %2 140 00044 %
Yle yhteensä39,0 %32,3 %3 598 00073 %
MTV314,3 %18,7 %3 177 00065 %
Sub4,1 %4,3 %2 317 00047 %
AVA2,4 %2,8 %1 555 00032 %
C More Total2,4 %1,2 %570 00012 %
MTV yhteensä23,1 %27,0 %3 568 00073 %
Nelonen6,5 %8,0 %2 791 00057 %
Jim2,7 %2,8 %1 955 00040 %
Liv2,5 %2,5 %1 846 00038 %
Hero1,5 %1,9 %1 416 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,2 %3 224 00066 %
TV54,4 %4,5 %2 208 00045 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 634 00033 %
Frii2,1 %2,2 %1 279 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %94 0002 %
TLC1,7 %1,9 %1 274 00026 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,7 %2 812 00057 %
STAR Channel3,2 %2,7 %1 589 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 365 00028 %
Disney Finland6,3 %4,6 %2 096 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %240 0005 %
AlfaTV3,6 %6,7 %1 453 00030 %
Muut2,8 %2,5 %1 099 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 072 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.