Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %24,0 %1 188 00084 %
Yle TV24,7 %4,3 %961 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,5 %895 00063 %
Yle yhteensä37,0 %31,9 %1 243 00087 %
MTV312,3 %15,4 %1 146 00081 %
Sub4,8 %5,0 %875 00062 %
AVA2,8 %3,8 %606 00043 %
C More Total2,1 %1,1 %202 00014 %
MTV yhteensä22,1 %25,3 %1 205 00085 %
Nelonen7,3 %9,0 %1 013 00071 %
Jim2,8 %2,8 %700 00049 %
Liv3,0 %3,1 %731 00051 %
Hero2,2 %2,8 %648 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,7 %1 135 00080 %
TV54,9 %5,1 %867 00061 %
Kutonen2,5 %2,7 %644 00045 %
Frii2,6 %2,7 %571 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC1,4 %1,4 %466 00033 %
Warner Bros. Discovery13,1 %13,1 %1 017 00072 %
STAR Channel3,4 %2,8 %593 00042 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %568 00040 %
Disney Finland6,8 %4,9 %783 00055 %
Music TV0,2 %0,1 %61 0004 %
AlfaTV2,5 %4,5 %572 00040 %
Muut3,1 %2,4 %376 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.