Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %24,7 %1 622 00065 %
Yle TV25,0 %3,8 %1 397 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %4,0 %1 072 00043 %
Yle yhteensä40,2 %32,4 %1 844 00074 %
MTV315,7 %20,5 %1 643 00066 %
Sub3,6 %3,7 %1 090 00044 %
AVA3,1 %3,5 %800 00032 %
C More Total1,4 %0,6 %220 0009 %
MTV yhteensä23,7 %28,2 %1 815 00073 %
Nelonen5,7 %6,7 %1 377 00055 %
Jim2,3 %2,5 %920 00037 %
Liv3,3 %2,9 %953 00038 %
Hero1,4 %1,6 %642 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,7 %1 629 00065 %
TV53,8 %3,7 %1 050 00042 %
Kutonen1,2 %1,3 %675 00027 %
Frii2,5 %2,6 %653 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %43 0002 %
TLC2,6 %2,8 %688 00028 %
Warner Bros. Discovery10,7 %11,0 %1 380 00055 %
STAR Channel3,1 %2,6 %754 00030 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %573 00023 %
Disney Finland5,2 %3,9 %998 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %112 0005 %
AlfaTV4,7 %8,5 %752 00030 %
Muut2,6 %2,2 %512 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.