Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %24,6 %1 605 00062 %
Yle TV25,5 %3,9 %1 450 00056 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,4 %1 079 00042 %
Yle yhteensä37,7 %31,9 %1 856 00072 %
MTV312,8 %16,9 %1 589 00061 %
Sub4,8 %5,0 %1 302 00050 %
AVA1,6 %2,1 %764 00029 %
C More Total3,5 %1,9 %362 00014 %
MTV yhteensä22,7 %25,9 %1 837 00071 %
Nelonen7,5 %9,5 %1 509 00058 %
Jim2,9 %3,0 %1 051 00041 %
Liv1,7 %2,0 %900 00035 %
Hero1,6 %2,3 %776 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,8 %1 690 00065 %
TV55,1 %5,4 %1 204 00046 %
Kutonen3,1 %3,3 %971 00037 %
Frii1,7 %1,7 %627 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %51 0002 %
TLC0,8 %0,9 %599 00023 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,4 %1 493 00058 %
STAR Channel3,3 %2,7 %859 00033 %
National Geographic Channel4,1 %2,7 %818 00032 %
Disney Finland7,4 %5,4 %1 143 00044 %
Music TV0,4 %0,1 %133 0005 %
AlfaTV2,4 %4,6 %704 00027 %
Muut3,2 %2,8 %619 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 114 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.