Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 611 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,8 %3 678 00070 %
Yle TV212,3 %7,9 %3 529 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %2 272 00043 %
Yle yhteensä44,9 %36,8 %4 158 00079 %
MTV317,5 %23,6 %3 803 00072 %
Sub3,1 %3,2 %2 668 00051 %
AVA2,1 %1,9 %1 891 00036 %
C More Total0,7 %0,5 %407 0008 %
MTV yhteensä23,4 %29,2 %4 061 00077 %
Nelonen8,1 %10,9 %3 433 00065 %
Jim2,3 %2,6 %2 225 00042 %
Liv1,8 %1,6 %1 896 00036 %
Hero1,3 %1,6 %1 449 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,7 %3 800 00072 %
TV52,8 %3,1 %2 197 00042 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 804 00034 %
Frii2,0 %2,2 %1 526 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %141 0003 %
TLC1,8 %1,8 %1 385 00026 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,6 %3 051 00058 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 725 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 505 00029 %
Disney Finland4,8 %4,0 %2 246 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %400 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 087 00021 %
Muut3,2 %2,7 %1 174 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 611 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.