Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %27,1 %3 867 00073 %
Yle TV29,5 %6,4 %3 540 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %2 480 00047 %
Yle yhteensä43,5 %36,0 %4 293 00081 %
MTV318,5 %24,8 %4 038 00076 %
Sub3,0 %3,1 %2 603 00049 %
AVA1,8 %1,8 %1 947 00037 %
C More Total0,9 %0,7 %565 00011 %
MTV yhteensä24,2 %30,4 %4 273 00081 %
Nelonen9,0 %11,9 %3 623 00069 %
Jim2,3 %2,3 %2 185 00041 %
Liv1,7 %1,6 %1 927 00036 %
Hero1,1 %1,3 %1 519 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,1 %3 987 00076 %
TV52,9 %3,1 %2 489 00047 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 871 00035 %
Frii1,8 %1,8 %1 479 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %137 0003 %
TLC1,9 %2,0 %1 484 00028 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,6 %3 219 00061 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 745 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 570 00030 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 360 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %451 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %1 038 00020 %
Muut2,7 %2,1 %1 111 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 684 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.