Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 760 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,3 %27,6 %4 071 00077 %
Yle TV28,1 %6,5 %3 600 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %2 393 00045 %
Yle yhteensä47,1 %37,1 %4 335 00082 %
MTV317,4 %23,6 %4 095 00078 %
Sub3,5 %4,1 %2 892 00055 %
AVA1,8 %1,8 %2 122 00040 %
C More Total0,6 %0,4 %546 00010 %
MTV yhteensä23,4 %29,9 %4 338 00082 %
Nelonen8,7 %12,6 %3 787 00072 %
Jim2,4 %2,7 %2 297 00044 %
Liv1,7 %1,8 %2 211 00042 %
Hero1,0 %1,2 %1 533 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %18,2 %4 001 00076 %
TV52,3 %2,2 %2 542 00048 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 900 00036 %
Frii1,7 %1,8 %1 428 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %147 0003 %
TLC1,7 %1,9 %1 449 00027 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,2 %3 283 00062 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 899 00036 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %1 574 00030 %
Disney Finland4,6 %3,8 %2 461 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %421 0008 %
AlfaTV0,4 %0,6 %1 011 00019 %
Muut2,4 %2,0 %1 094 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 760 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.