Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,3 %27,5 %2 012 00080 %
Yle TV26,9 %6,1 %1 741 00070 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 169 00047 %
Yle yhteensä47,3 %36,7 %2 097 00084 %
MTV318,9 %25,0 %2 000 00080 %
Sub2,9 %3,2 %1 336 00053 %
AVA2,2 %2,2 %1 081 00043 %
C More Total0,3 %0,1 %213 0009 %
MTV yhteensä24,2 %30,5 %2 104 00084 %
Nelonen9,1 %13,2 %1 869 00075 %
Jim2,3 %2,6 %1 074 00043 %
Liv2,2 %2,2 %1 170 00047 %
Hero0,8 %1,0 %729 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,9 %1 966 00079 %
TV52,3 %2,4 %1 261 00050 %
Kutonen1,2 %1,2 %814 00033 %
Frii2,1 %2,1 %756 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC2,5 %2,6 %798 00032 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,5 %1 605 00064 %
STAR Channel2,0 %1,9 %851 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %677 00027 %
Disney Finland3,5 %3,0 %1 115 00045 %
Paramount Network0,3 %0,3 %196 0008 %
AlfaTV0,4 %0,6 %494 00020 %
Muut1,8 %1,6 %453 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 293 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.