Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %14,1 %1 029 00074 %
Yle TV210,0 %7,4 %890 00064 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %400 00029 %
Yle yhteensä30,6 %22,9 %1 112 00080 %
MTV318,6 %23,6 %1 046 00075 %
Sub6,6 %7,1 %795 00057 %
AVA2,0 %2,1 %478 00034 %
C More Total0,4 %0,2 %107 0008 %
MTV yhteensä27,6 %32,9 %1 147 00082 %
Nelonen12,0 %16,7 %992 00071 %
Jim4,1 %4,0 %601 00043 %
Liv2,5 %2,9 %570 00041 %
Hero1,2 %1,0 %330 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %24,6 %1 080 00077 %
TV53,2 %3,2 %652 00047 %
Kutonen3,3 %2,9 %487 00035 %
Frii1,6 %1,3 %296 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %51 0004 %
TLC2,4 %2,3 %373 00027 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,1 %887 00063 %
STAR Channel4,8 %4,2 %495 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %347 00025 %
Disney Finland7,2 %5,7 %629 00045 %
Paramount Network0,5 %0,5 %142 00010 %
AlfaTV0,1 %0,2 %114 0008 %
Muut3,2 %3,0 %351 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.