Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,9 %17,1 %1 016 00073 %
Yle TV28,6 %7,4 %904 00065 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,2 %452 00032 %
Yle yhteensä29,9 %25,6 %1 127 00081 %
MTV320,3 %25,0 %1 042 00075 %
Sub5,9 %6,8 %771 00055 %
AVA2,3 %2,1 %497 00036 %
C More Total0,8 %0,4 %142 00010 %
MTV yhteensä29,4 %34,3 %1 134 00081 %
Nelonen10,7 %14,3 %961 00069 %
Jim3,8 %3,9 %593 00042 %
Liv2,2 %2,1 %565 00041 %
Hero1,1 %1,0 %344 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,3 %1 054 00076 %
TV53,4 %3,4 %623 00045 %
Kutonen2,8 %2,6 %462 00033 %
Frii1,7 %1,3 %329 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0003 %
TLC2,5 %2,2 %353 00025 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,6 %854 00061 %
STAR Channel5,8 %4,6 %539 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %350 00025 %
Disney Finland8,2 %6,2 %663 00048 %
Paramount Network0,4 %0,2 %138 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %151 00011 %
Muut3,6 %2,5 %353 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 261 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.