Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 722 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,7 %30,1 %4 006 00076 %
Yle TV26,5 %5,8 %3 651 00069 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %2 563 00049 %
Yle yhteensä47,2 %38,8 %4 368 00083 %
MTV318,1 %24,3 %4 067 00077 %
Sub3,0 %3,6 %2 831 00054 %
AVA1,8 %1,7 %2 026 00038 %
C More Total0,7 %0,4 %528 00010 %
MTV yhteensä23,6 %30,0 %4 309 00082 %
Nelonen8,0 %11,3 %3 709 00070 %
Jim2,4 %2,4 %2 271 00043 %
Liv1,8 %1,8 %2 294 00043 %
Hero0,9 %1,0 %1 511 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,5 %3 996 00076 %
TV52,6 %2,7 %2 614 00050 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 920 00036 %
Frii1,7 %1,8 %1 504 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %110 0002 %
TLC1,7 %1,7 %1 464 00028 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,3 %3 239 00061 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 861 00035 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %1 551 00029 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 428 00046 %
Paramount Network0,3 %0,2 %481 0009 %
AlfaTV0,3 %0,5 %1 039 00020 %
Muut2,5 %2,0 %1 142 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 722 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.