Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %26,5 %3 933 00075 %
Yle TV28,4 %6,9 %3 764 00071 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,9 %2 592 00049 %
Yle yhteensä46,0 %37,3 %4 355 00083 %
MTV318,3 %24,9 %3 952 00075 %
Sub2,9 %3,2 %2 724 00052 %
AVA1,7 %1,6 %2 028 00038 %
C More Total0,6 %0,5 %431 0008 %
MTV yhteensä23,5 %30,2 %4 218 00080 %
Nelonen8,4 %12,3 %3 651 00069 %
Jim2,5 %2,2 %2 352 00045 %
Liv1,7 %1,5 %2 194 00042 %
Hero0,9 %1,1 %1 472 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,0 %3 976 00075 %
TV52,7 %2,8 %2 548 00048 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 903 00036 %
Frii1,8 %1,9 %1 455 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %169 0003 %
TLC1,9 %1,8 %1 476 00028 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,6 %3 194 00061 %
STAR Channel2,6 %2,5 %2 006 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 545 00029 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 494 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %499 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %983 00019 %
Muut2,7 %2,1 %1 192 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 727 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.