Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 390 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,7 %26,9 %3 756 00076 %
Yle TV27,9 %6,7 %3 483 00071 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,9 %2 509 00051 %
Yle yhteensä46,2 %37,5 %4 048 00082 %
MTV318,3 %24,8 %3 699 00075 %
Sub2,9 %3,2 %2 590 00053 %
AVA1,8 %1,6 %1 988 00040 %
C More Total0,5 %0,4 %378 0008 %
MTV yhteensä23,4 %30,1 %3 933 00080 %
Nelonen8,3 %12,2 %3 430 00070 %
Jim2,6 %2,2 %2 291 00047 %
Liv1,7 %1,5 %2 145 00044 %
Hero0,9 %1,0 %1 451 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %17,0 %3 730 00076 %
TV52,8 %2,8 %2 483 00051 %
Kutonen2,0 %1,9 %1 843 00038 %
Frii1,9 %1,9 %1 418 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %150 0003 %
TLC2,0 %1,8 %1 433 00029 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %3 056 00062 %
STAR Channel2,6 %2,5 %1 906 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 496 00030 %
Disney Finland4,9 %4,1 %2 382 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %482 00010 %
AlfaTV0,2 %0,3 %980 00020 %
Muut2,5 %2,0 %1 081 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 390 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.