Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,5 %30,5 %3 835 00078 %
Yle TV25,9 %5,7 %3 406 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %2 491 00051 %
Yle yhteensä47,6 %39,2 %4 077 00083 %
MTV318,2 %24,1 %3 803 00077 %
Sub2,9 %3,6 %2 679 00055 %
AVA1,8 %1,7 %1 976 00040 %
C More Total0,5 %0,3 %466 0009 %
MTV yhteensä23,4 %29,8 %4 010 00082 %
Nelonen7,8 %11,2 %3 477 00071 %
Jim2,5 %2,4 %2 213 00045 %
Liv1,8 %1,8 %2 238 00046 %
Hero0,9 %1,0 %1 478 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,4 %3 737 00076 %
TV52,7 %2,7 %2 506 00051 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 868 00038 %
Frii1,8 %1,9 %1 464 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %110 0002 %
TLC1,7 %1,7 %1 438 00029 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,3 %3 085 00063 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 802 00037 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %1 495 00030 %
Disney Finland4,7 %3,6 %2 326 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %474 00010 %
AlfaTV0,4 %0,5 %1 029 00021 %
Muut2,3 %1,9 %1 027 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 383 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.