Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %29,9 %1 998 00080 %
Yle TV25,5 %5,5 %1 749 00070 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 254 00050 %
Yle yhteensä47,5 %38,5 %2 118 00085 %
MTV319,7 %25,8 %1 986 00079 %
Sub2,5 %3,0 %1 321 00053 %
AVA2,1 %2,0 %1 026 00041 %
C More Total0,4 %0,1 %220 0009 %
MTV yhteensä24,7 %30,9 %2 099 00084 %
Nelonen8,5 %12,2 %1 813 00073 %
Jim2,2 %2,1 %1 063 00043 %
Liv2,2 %2,0 %1 201 00048 %
Hero0,8 %0,9 %705 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,2 %1 952 00078 %
TV52,6 %2,8 %1 261 00050 %
Kutonen1,1 %1,0 %802 00032 %
Frii2,2 %2,2 %763 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC2,4 %2,4 %814 00033 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,4 %1 578 00063 %
STAR Channel2,1 %1,9 %802 00032 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %641 00026 %
Disney Finland3,5 %2,8 %1 091 00044 %
Paramount Network0,2 %0,2 %218 0009 %
AlfaTV0,3 %0,5 %482 00019 %
Muut1,7 %1,4 %462 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.