Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,4 %31,1 %1 837 00076 %
Yle TV26,4 %6,0 %1 657 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 237 00051 %
Yle yhteensä47,8 %40,0 %1 959 00081 %
MTV316,5 %22,3 %1 817 00075 %
Sub3,4 %4,2 %1 358 00056 %
AVA1,5 %1,5 %951 00039 %
C More Total0,7 %0,6 %246 00010 %
MTV yhteensä22,0 %28,6 %1 911 00079 %
Nelonen7,1 %10,0 %1 665 00069 %
Jim2,8 %2,7 %1 149 00048 %
Liv1,3 %1,4 %1 037 00043 %
Hero1,0 %1,2 %773 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,5 %1 785 00074 %
TV52,7 %2,6 %1 245 00052 %
Kutonen3,2 %3,0 %1 066 00044 %
Frii1,3 %1,5 %701 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %79 0003 %
TLC0,9 %0,9 %624 00026 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %1 507 00062 %
STAR Channel3,2 %2,6 %1 000 00041 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %854 00035 %
Disney Finland6,0 %4,5 %1 235 00051 %
Paramount Network0,3 %0,2 %255 00011 %
AlfaTV0,4 %0,6 %547 00023 %
Muut3,0 %2,5 %564 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 104 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.