Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 46 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV149,0 %38,9 %1 165 00097 %
Yle TV24,6 %4,2 %1 039 00087 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,3 %971 00081 %
Yle yhteensä57,8 %47,4 %1 165 00097 %
MTV318,1 %25,2 %1 103 00092 %
Sub1,2 %1,7 %725 00060 %
AVA1,4 %1,3 %603 00050 %
C More Total0,5 %0,4 %114 00010 %
MTV yhteensä21,2 %28,6 %1 115 00093 %
Nelonen5,9 %8,7 %999 00083 %
Jim1,8 %1,7 %712 00059 %
Liv1,4 %1,3 %692 00058 %
Hero0,7 %0,8 %503 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,5 %1 050 00088 %
TV51,9 %2,1 %796 00066 %
Kutonen1,6 %1,4 %569 00048 %
Frii1,7 %2,0 %486 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0002 %
TLC1,3 %1,2 %473 00039 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,8 %887 00074 %
STAR Channel1,2 %1,2 %508 00042 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %491 00041 %
Disney Finland3,0 %2,4 %663 00055 %
Paramount Network0,1 %0,1 %111 0009 %
AlfaTV0,5 %0,9 %479 00040 %
Muut1,1 %1,3 %237 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 168 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.